Blogi

blogi-798226-edited.jpg

Pivon tuki Siirto-maksuihin tuo kauppiaille laajemman asiakaspohjan

Posted by Auli Tuomi on 6.11.2017 12:40:00

Pivo-tukee-Siirtoa.jpg

 

Mitä kauppias hyötyy siitä, että Pivon verkkomaksupainike tukee nyt myös Siirto-maksuja? Entä kuluttaja? Pivon kehityspäällikkö Matti Rusila vastasi kysymyksiimme.

 

Pivo toi Siirto-ominaisuuden ensimmäisenä verkkokauppaan. Mistä on kyse?

 

– Tähän mennessä Pivon verkkomaksupainikkeella ovat pystyneet maksamaan vain Pivo-sovelluksen käyttäjät. Nyt nopeita ja sujuvia ostoksia pääsevät Pivon painikkeen kautta tekemään myös kaikki he, joilla on älypuhelimessaan jokin muu Siirto-sovellus kuten OP-mobiili, Nordean Siirto tai S-mobiili, kertoo Rusila.

Kauppias saa samalla verkkopainikkeella, samaan hintaan käyttöönsä sekä Pivo-maksut että Siirto-maksut. Käyttökokemus on kuluttajalle maksutavoissa samanlainen. Suurin ero löytyykin ”pellin alta”, missä maksu liikkuu kahdessa tavassa teknisesti hieman eri raidetta pitkin.

 

Päältä katsoen juuri mikään ei ole muuttunut. Mitä isoja hyötyjä Siirto-tuki kauppiaalle kuitenkin tuo?

 

Siirron myötä Pivon verkkomaksupainikkeella voidaan palvella isompaa kohderyhmää.

– Kauppiaalle merkittävintä on, että hänen asiakaspohjansa laajenee tuntuvasti, kun kuluttaja voi maksaa ostoksensa Pivon lisäksi jossain muussa Siirtoa tukevassa sovelluksessa, Rusila kuvaa.

– Sadat tuhannet uudet potentiaaliset asiakkaat voivat nyt ostaa hänen kaupastaan ilman perinteistä hankalaa maksuprosessia ja pankkitunnuksia, helposti puhelinnumeron avulla. Samalla kauppias pääsee palvelemaan asiakkaitaan paremmin, kun tarjolla on entistä kattavammat maksutavat.

 

Siirto-maksut ovat hyvä esimerkki maksamisen tulevaisuudesta. Miksi?

 

– Maksaminen tulee jatkossa siirtymään entistä laajemmin mobiiliin ja puhelimesta tulee aiempaa voimakkaammin maksuväline. Samalla perinteisten verkkomaksamisen tapojen kuten pankkinappien merkitys vähenee. Siirto-maksut kykenevät tuomaan tämän jo käynnissä olevan kehityksen valtavirtaan, koska niillä on takanaan usean ison pankin tuki, toteaa Rusila.

– Ylipäätään maksaminen on jäämässä ostotapahtumassa taustalle asiaksi, jota varten ei tarvitse nähdä vaivaa. Samalla kauppiaat voivat lopettaa jännittämästä, jumiutuvatko asiakkaat kassalle jonkin maksamisvaiheen haasteen takia. Voittajia kehityksessä ovat tietysti ennen kaikkea kuluttajat, joiden arkea sujuva maksaminen helpottaa.

 

Tervetuloa mukaan kehityksen kärkeen

 

Pivon matkassa kauppiaan ja kuluttajan on hyvä olla, sillä silloin tietää olevansa mukana kehityksen eturintamassa. Pivo esimerkiksi toi Facebook-maksamisen tarjolle ensimmäisenä Suomessa Kotipizzan chatbotin yhteydessä.

– Pivon käyttäjät saavat jatkossakin ensimmäisenä käyttöönsä uudet maksamisen ominaisuudet, sanoo Rusila.

Hän huomauttaa, että kuluttajat alkavat olla jo hyviä vaatimaan tarjolle tuoreimpia maksutapoja. Kauppiaiden kannattaakin esittää uusien maksutapojen tuki sivuillaan selkeästi: silloin ne myös tuovat eniten uutta kauppaa ja uusia asiakkaita.

 

Mikä Siirto?

  • Mobiilimaksu eri pankkien ja asiakkaiden välillä, verkossa ja kivijalkakaupoissa. Mahdollistaa reaaliaikaisen rahansiirron
  • Maksamista helposti ja luotettavasti älypuhelimella, tunnistetun puhelinnumeron välityksellä
  • Pivon lisäksi Siirtoa tukevat tällä hetkellä OP-mobiili, Nordean Siirto ja S-mobiili
  • Lue lisää: siirto.fi

 

Mikä Pivo?

  • OPn kehittämä, kaikkien pankkien asiakkaille sopiva mobiilisovellus, jolla voi maksaa kätevästi verkossa, kivijalassa tai kaverille
  • Keväästä 2017 lähtien Pivo on toiminut maksutapana jo yli 5000 suomalaisessa verkkokaupassa
  • Pivon tuki Siirto-maksuihin näkyy nyt myös Pivon verkkomaksupainikkeen uudessa ilmeessä
  • Miten maksaminen Pivolla verkkokaupassa käytännössä tapahtuu? Lue lisää.
Pivon maksupainike Siirto.png

Aiheet: verkkokauppa, maksutavat, mobiilimaksaminen