Uutiset

24 October 2017

Petri_Koskinen_vieraskynä_2.jpg

Kirjoittaja Petri Koskinen on Suomen Collector Bankin maksuratkaisuista vastaava johtaja.

 

Viime vuosina yrityslaskun kysyntä on kasvanut merkittävästi. Verkkokauppiaat haluavat tänä päivänä tarjota yritysasiakkailleen kuluttajakauppaa vastaavan ostokokemuksen – ostamisen tulee olla helppoa, nopeaa ja turvallista myös yritysasiakkaille.


Me Collectorilla halusimme vastata tähän tarpeeseen. Kehittämämme tuoreet palvelut helpottavat yritysten välistä verkkokauppaa ja vauhdittavat myyntiä. B2B-maksuratkaisujemme avulla kauppias sekä tavoittaa kattavammin uusia asiakasryhmiä että välttyy tarpeettomilta hallinnointitoimilta.

Collector tarjoaa nyt kauppiaille palvelun, joka mahdollistaa nopean ja vaivattoman ostamisen kaikille y-tunnuksellisille asiakkaille. Yritykset, yhdistykset, julkiset laitokset – kaikki voivat ostaa helposti Collectorin yrityslaskulla. Myös pienet ja vastaperustetut yritykset voivat yhtä lailla ostaa laskulla tai osamaksulla.
 

Ostaja ei enää tarvitse yrityksensä luottokorttia

 

Yrityslaskulla ostajalla ei tarvitse olla olla yrityksensä luottokorttia tai tilinkäyttöoikeutta – eikä sen puoleen omiakaan maksuvälineitään tarvitse käyttää firman ostoksiin. Toinen iso yrityslaskun hyöty on ehdottomasti paperityön poistuminen. Ostaja voi yksinkertaisesti osoittaa laskun suoraan yrityksensä taloushallintoon.

Laskulla ostaminen lisää ostajan turvaa kaupassa: tuotteet voi maksaa vasta kun ne on saatu. Hyviä puolia laskussa on myös maksuajan lisääntyminen. Samalla kauppiaan ei kuitenkaan tarvitse odotella saataviaan, vaan hän saa maksun heti ostoa seuraavana arkipäivänä. Luottoriskin kannamme me Collectorilla.

Entä ovatko yritysasiakkaidesi ostot aiemmin keskeytyneet siihen, että kaupantekoa varten on vaadittu ennakkorekisteröitymistä, asiakastilin tekemistä tai laskutusopimusta? Yrityslaskulla tilaamalla näitä viivytyksiä ja myynnin kompastuskiviä ei ole.

 

Toimii kuin kuluttajille tarjottavat palvelut

 

Yrityslaskun toimintamalli on tuttu kuluttajille verkossa tarjottavista laskupalveluista. Ostoskorin täyttämisen ja ostajan perustietojen syöttämisen jälkeen Collectorin täysin digitaalinen ja automaattinen järjestelmä tekee päätöksen siitä, voidaanko ostos hyväksyä ostettavaksi laskulla tai osamaksulla, hoitaa sen jälkeen laskutuksen halutulla tavalla ja tarvittaessa järjestää saatavan perinnän ostajalta.

 

Kehitystyö jatkuu

 

Yrityspalveluiden kehitystyö meillä Collectorilla on jatkuvaa ja panostamme siihen paljon. Laskun lisäksi kehitämme parhaillaan erilaisia osissa maksamisen ratkaisuja sekä aidosti monikanavaisia ratkaisuja, joissa myös yritysasiakas voi ostaa yhtä helposti niin verkossa, mobiilissa kuin kivijalkakaupassa. Lisäksi digitalisoimme prosessiin liittyviä palveluita mahdollisimman pitkälle.

Collector Bankin yrityslasku- ja osamaksupalveluja on tulossa lähikuukausina käyttöön useille isoille ja pienemmille kauppiaille. Checkout Finland on Pohjoismaissa ensimmäinen kumppanimme, joka tuo tarjoamamme yritysmaksumahdollisuudet laajan kauppiaskunnan ulottuville helpolla ja standardoidulla tavalla.

 

Collectorin yrityslasku tiivistetysti:


  • Kaikille y-tunnuksellisille asiakkaille
  • Ostaja ei tarvitse yrityksensä luottokorttia tai tilinkäyttöoikeutta
  • Allekirjoittaminen digitaalisesti omilla pankkitunnuksilla
  • Lasku voidaan lähettää kauppiaan valitsemalla tavalla: e-laskuna, sähköpostitse tai paperisena
  • Collector Bank huolehtii luottoriskistä ja laskutuksesta
  • Sama ratkaisu toimii kaikkialla Pohjoismaissa ilman erillistä räätälöintiä
  • Collector Bankilla yrityksille myös laaja valikoima muita maksuvaihtoehtoja

 

---------------------------------

 

Checkoutin kauppiaat voivat aktioida Collectorin yrityslaskun käyttöönsä Extranet-portaalista.

Lue myös Petri Koskisen viimekeväinen haastattelu Collectorin uudistuneista luottorajoista.